divendres, 6 de novembre del 2009

Els Verds apunten que el sistema de lloguer de bicicletes no garanteix la seguretat dels usuaris


Última actualización 04/11/2009@04:12:17 GMT+1
Els Verds d’Aldaia i d’Alaquàs han denunciat les deficiències que té l’anomenat Pla de Mobilitat Ciclista anunciat per la Mancomunitat de l’Horta Sud i que pretén gastar-se 400.000 € en la posada en circulació de 400 bicicletes en règim de lloguer, la construcció d’estacions i un servei automatitzat amb targes intel•ligents per a les poblacions d’Aldaia, Alaquàs, Quart i Xirivella.
Per a la formació ecologista, aquest pla no aporta “res a la millora de la mobilitat ciclista per les anomenabdes poblacions, ja que no afronta el principal problema amb què ens trobem les persones usuàries actuals de la bicicleta, que no tenim cap garantia de seguretat quan ens posem a circular, tant dins com entre les poblacions afectades”.

De igual manera, no fa possible salvar cap de les barreres arquitectòniques i automobilístiques existents en l’actualitat. Els vehicles motoritzats continuen tenint totes les preferències en totes les vies de circulació. Es dóna el cas que existeixen dificultats realment importants per a poder circular amb un mínim de seguretat i comoditat entre Aldaia i Alaquàs quan s’intenta superar la barrera física que signifiquen els túnels que travessen les vies del tren, per la pendent i per la falta d’una via de seguretat, expliquen.

Tampoc contempla, per als Verds, una xarxa de camins, carrils-bici, vies segregades o vies preferents per a poder circular amb bicicleta entre les quatre poblacions “sense ponsar en perill la integritat física dels ciclistas”. Així, califiquen la mesura “d’acte aïllat sense molt de trellat que sembla més un fet propagandístic […] amb una matèria que necessitaria d’una planificació prèvia i que hauria de tenir en compte l’opinió d’usuaris de la bici, associacions veïnals i ecologistes, grups de joves i col•lectius ciclistas”.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Tenéis razón es muy peligroso circular en bicicleta, el día 8 se darán cuenta, pero seguro que los recorridos se hacen escoltados por la policía, el problema vendrá cuando los usuarios intenten circular sin escolta policial.

Anònim ha dit...

400.000€ han costat 400 bicicletes? No vos pareix un poc car?

Els Verds d'Alaquàs. ha dit...

Lo que val el servici, no sé si es, lo més dolent, per que si arribem a pensar que val cada Km de l’AVE, segur que pareix barat, l’AVE un servici que mols de nosaltres mai utilitzarem.
Tot el combustible fòssil que no malgastarem i de tot el CO2 que no alliberarem a la atmosfera.

La operació es prou fàcil, cada unitat ens costa mil euros.
Per es començar , no est del tot car, si contem la propaganda que se te que pagar .
Per que les bicicletes poden contar uns 300€ ó 400€ i les paradetes informatitzades, el programa informàtic i el enganxes no se lo que poden costar.Tampoc se si tenen servici de redistribució de les bicicletes o no son preguntes que poc a poc se sabran.
Lo mes dolen es que es comencen el llar pel la teulada com sempre, per que lo primer, que se te que fer, es una bona xarxa, de carrils bici, per a fer mes segura la circulació dels ciudatans .
A qui et deixo un parell de informes per a mes informació.
-Guia de implantació bicicleta publica.
-Informe sobre el Pla estratègic de la bicicleta
2008-2012 (PEB).

Salut, ecologia i carrils bici

Anònim ha dit...

http://www.lasprovincias.es/valencia/20091111/valenciana/robo-bicicletas-alquiler-deja-20091111.html