dijous, 27 de març del 2008

400.000 tones de fem + per aulorar



Ayer leí la noticia que ya sabia que estaba en proceso pero tenia la esperanza de que no se llegara a cumplir que era la ampliación de FERVASA, la ampliación de una planta saturada que no da abasto a gestionar residuos, por aparte no saben.
Una planta que hace insoportable el respirar el aire en Alaquàs, Aldaia etc..
Que deberían de haber cerrado hace tiempo, o por lo menos parcialmente.
En vez de crear macro plantas de tratamientos de residuos cada municipio se encargase de sus desperdicios creando micro plantas se reciclaría mejor y el costo seria inferior, por el menor desplazamiento de los residuos por que el compos generado seria de calidad, no produciría las olores que ahora producen, crearía mas puestos de trabajo en los propios municipios y crearían parte de la energía que consumirían.
Pero parece ser que si hasta ahora el olor era nuseabundo apartar de 2009 será más.
Gracias a todos los gobiernos que pasaron por la generalidad, por los ayuntamientos afectados, por no hacer nada para que esta olor forme ya parte de nuestras vidas.

Ahir vaig llegir la notícia, ja coneguda, que estava en procés, però tenia l'esperança que no s'arribara a complir. Es tracta de l'ampliació de FERVASA, l'ampliació d'una planta saturada que no dóna l’abast a la gestió residus.
Una planta que fa insuportable respirar aire a Alaquàs, a Aldaia etc.
Una instal·lació que haurien d’haver tancat fa temps o, almenys, parcialment.
En comptes de crear macroplantes de tractaments de residus, cada municipi s'hauria d’encarregar de les seues pròpies deixalles amb la creació de microplantes on es reciclaria millor i el cost seria inferior, pel menor desplaçament dels residus; perquè el compost generat seria de qualitat; no produiria les olors que ara produïxen; crearia més llocs de treball en els propis municipis i es podria produir part de l'energia que consumirien.
Però, sembla que si fins ara l'olor era vomitiva, abans de 2009 segur que serà més.
Gràcies a tots els governs que van passar per
la Generalitat, pels ajuntaments afectats, per no fer res, perquè esta olor forme ja part de les nostres vides.